DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
Aro M461- 002

Vítejte na stránce věnované druhému osadnímu jeepu. Jedná se o ARO M461 rv.1975. Pořízen 15.4.LP.2011.Osadou SDT.Kámen. Majitelé Wolf a Vačice. Dále je třeba vyjádřit veliký dík sponzorským darům které dopomohly k nákupu tohoto úžasného stroje. Sponzorským darem přispěl kamarád Naposled částkou 1000 Kč.Tímto vám kamarádi děkujeme a kdykoliv jste vítáni jako posádka vozu.


                                                               

No a takhle to vypadá před renovací.

                                    

 

 


15.4.2011  00.20

Slavný příjezd k Lišákovi do práce. Tímto děkujeme kamarádovi Louskáčkovi protože obrněn trpělivostí neskutečnou nám to auto přitáhnul na podvalu až z Tanvaldu , nutno říct že autem o ktrém by si nikdo nepomyslel že to dokáže , Renaultem Kangoo.

                 


19.4.2011

Pomalu začíná rekonstrukce , na renovaci už je pozdě protože třičtvrtě dílů včetně kastle už neni původních tak aspoň z toho udělat zase auto ,zatim to vypadá jak traktor. Bude to fuška. Chvilku sem uvažoval co s tím , originál kastle fuč , prolisy na bokách a dveřích fuč , zadní dveře fuč , nakonec to bude taková "poloreplika" IMS 57 prvního modelu Ara co vyjel v roce 57 z továrny v Campulungu. Originál to bude v každým případě a druhý takovýhle úplně hladký Aro bez prolisů asi nepotkáte.

Rozborka :

        

       

               

po rozborce toho jsou tři palety a kousek , stav vozu k pláči , navíc zbastlenej ze všeho možnýho i nemožnýho , shnilá byla i laminátová střecha a prkna v sedačkách , no nic , s chutí do toho a pár tablet diazepamu .... opravit jde všechno


22.-25.4.2011

Finální demontáž , překvápko v nádrži , pucování rámu a podvozku.

Rozborka skoro hotová , člověk najde i pár překvapení od kutila např....nádrž v nádrži , pořád mi vrtalo hlavou kudy do toho ten člověk tankoval benzín , ha..... podlahou .............

pucování podvozku a rámu od nánosů sr...k a rezu bych mile rád někomu přenechal ale nikomu se holt nechce.

                  


Vyvařování kastle a rámu.

Dorazy zadních per a uchycení kastle po smrti , musel jsem vytvořit nové ,

vyztužení rámu u motoru. Chybí vyvařit a vyztužit přední uchycení levého pera.

rám jakž takž na kriticky shnilejch místech vyztuženej a vyvařenej , snad to něco vydrží ( při slušným zacházení )


6.- 8.5.2011

Další vyvařování , zadní nástavba , čištění rámu a natírání bitumenem.

pochvala udělena 1st. sgt.Popimu za pomoc při čištění a natírání rámu , mizerné , špinavé a  nevděčné práci , vypadal potom jak čert

 

Uchycení plachty a zadní dveře

protože budeme mít místo laminátu plachtu bylo nutný zadek kastle nějak rozumně a pěkně zakončit , problém je že zadek je z 3mm silnýho hliníku a nedá se na to přímo v našich podmínkách vařit další nástavbu , musel sem dodělat oka na plachtu , předělat zadní dveře , dodělatt uchycení zadní konstrukce na plachtu , zavírání zadku atd... chvilku mi trvalo vymyslet nějak napojení ocelových profilů na hliníkový plášť ale myslím že se zadařilo

 

mezitím v týdnu po práci

Základování kastle atd......

 

13.- 15.5.2011

Nová elektrika , další vyvařování a barva

Je potřeba pochválit elektrikářský team Veverka + Tazi který se pustil do složitého úkolu komplet nové elektriky neb kutil používal místo pojistek pětikoruny atd... a celá stávající elektrika byla tak v pr..... a zralá na to aby to shořeloTakže všechno znova a pořádně ! Přední podkladové plechy pod blatníky byly skoro po smrti a zralý na vyhození , no nic , jiný stejně nemáme takže odrezit vyvařit a vykitovat. Pucování předních baltníků , odrezování a příprava na vyvaření....

  

Blatníky - záchrana zbytků , vyvařování a kitování

Tak ty byly totálně shnilý , protože dozadu přišly jiný světla a blinkry z PV3S tak je dáme i dopředu , zrušit , odřezat a zaslepit ty prolisy od původních blinkrů bude fuška ale lepší než vyvařovat ty původní.

  <== vyvařenej Pravej

  <== vyvařenej Levej (rozpadal se v ruce)

 

pokračuju , zevnitř bitumen , z venku tmel se skelným vláknem a trocha základovky

21.5. sobotní pokračování , Popík natíral jak vzteklej , Veverka se vztekala s novou elektrikou a já vztekle tmelil a brousil a brousil a brousil až sem z hromady plechu a kitu vybrousil zpátky blatníky , ještě že nám ty děti pomohli.

 

22.5.2011

Kompletace předku , blinkry , přední nárazník a haubna , ty upravený zavíráky na haubnu ze stoosmačtyřicítky maj fakt sílu , sesadit blatníky aby to trochu vypadalo byl pěknej voser ale jakž takž to vyšlo a co nevyšlo dohnalo se silikonem. Počasí nám sice překazilo další práce ale stihlo se toho dost.

24,26.5.2011

Zadní blatníky , rezerva , světla atd...  

Zadní blatníky byly proti těm předním sranda , oba dva cca 2 hodinky vyvařování a vyklepávání , jsou nazákladovaný a připaravený na kit. O víkendu budou doufám komplet na autě.

28.5.2011

pokračování s Wolfí smečkou

zadní lemy jsou na autě , zodpovědně vykitovaný a natřený , osazený světla , natřenej zadek korby a já se vesele pustil do vyvařování čelního skla který bylo opět tragicky shnilý.

29.5.2011

přední sklo , zadek a drobnosti ................ přední sklo se jakž takž podařilo zachránit ale nedávám mu dlouhou životnost protože je totálně shnilý i zevnitř ......... vytvořil sem dekl na zadní dveře , neni to sice úplně ono ale bude myslim stačit.

31.5.2011

drobnosti - těsnění čelního skla , úchyty , záchrana držáků zrcátek atd...

2.6.2011

zadní dekl + dveře ........................ dveře vykitovaný a natřený , zadní dekl dopad .... jakž takž , originál to nikdy nebude ale lepší než původní kus hladkýho pozink plechu , ještě chybí dodělat dekl na osvětlení SPZ.


9.6.2011

zadek  , dveře atd... 

Po krátký pauze kdy sem toho měl fakt už plný zuby pokračuju , ty úplně hladký dveře bez prolisů vypadaj blbě ale jiný nemám ........ zadek se docela poved , ty zrcátka z UAZe tomu docela slušej.

10.6.2011

"skoro originál" hledáček ( Made by L.I.S.A.K.) , zadní nárazníky a dekl na osvětlení  SPZ ..................... Hledáček se docela poved , zadní nárazníky vyšly trošku širší ale předělávat se mi to už nechce , aspoň bude plac na odrazky , dodělanej kryt na osvětlení.

11.6.2011

Konstrukce na plachtu , záchrana oken .................................... konstrukce na plachtu se docela povedla už napoprvé , trochu sem se bál že při ohýbání trubek netrefim rozměry ale holt štěstí začátečníka , sedlo to akorát , bude to chtít ještě drobný úpravy aby ty trubky spolehlivě držely. Pustil sem se do rámů oken , u spolujezdce  je vyvařenej , druhej skoro na vyhození ale snad půjde zachránit taky.

28.6.2011

Po kratší pauze vyplněné 3.výročákem , sháněním dílů atd... je čas pokračovat , nádrž , tankovací hrdlo a pár drobností ............. sehnal sem originál nádrž .... lehce pomačkanou a na třech místech děravou ale pár hodin práce a už je jako skoro-nová a neteče , máme oboje dveře originál s prolisem protože ty hladký vypadali fakt blbě , u řidiče už jsou na autě , spolujezdcovo budou chtít trochu víc péče ale o víkendu snad budou taky hotový. Už se to blíží ........... , chybí dodělat okna a přední krycí plechy motoru.

 

 

1.-2.7.2011

pokračování ............. elektrika , renovace dveří spolujezdce a rámů nad okna ............

teď je v práci přes víkend a svátky chvilku místo a navíc venku počasí na pí... tak mám Aro na dílně a můžu pokračovat trochu v teple a suchu. Díky kolegum kteří mně dostrkali až do dílny jsem se zase skoro po třech měsících svez osadnim vozem smiley , snad to už po svátkách vyjede vlastní silou.

 

3.6.2011

Elektrika , výfuk atd.... takž část elektriky je zapojená a už to má po dlouhým laborování tendence vrčet , ještě aby to jelo a svítilo , vyrobil sem nový výfuk protože ten původní byl sežranej a zbastlenej. Dveře spolujezdce jsou zrepasovaný a čekám až zaschne barva aby se dali namontovat.

4.7.2011

pokračování v nastrojování ........... ty dveře spolujezdce byl porod napasovat do kastle ale povedlo se , okno spolujezdce je taky hotový a "zasklený" , výfuk je přimontovanej a drží , bude to chtít nový parohy protože tydle jsou v pr... a moc dlouho nevydržej. Pomalu začínám pasovat dovnitř topení z Varťase.

5.7.2011

Klapka topení , okno řidiče a elektrika ................ zbastlil sem od oka klapku topení podle obrázku a řeknu vám byl to pěknej pakec to tam napasovat aby to fungovalo , zítra mně čeká těleso topení. Veverka pozapojovala zbytky elektriky , ještě to není komplet ale už svítíme , akorát to pořád nechce startovat. Vyvařil sem a vykitoval okno řidiče tak se snad zítra podaří dodělat komplet aby až to zase vystrkám nebo vyjedu wink před dílnu do toho nechcalo.

6.7.2011

Elektrika , startér , okno řidiče ............................. takže elektrika je jakž takž zapojená , světla svítí , blinkry ............. svítí .... asi je v prdeli přerušovač ale to se pořeší , stěrače nestírají neb je ještě nemám , vesměs všechno funguje akorát to ne a ne nastartovat , jeden starter je asi seklej a ten druhej co jsem tam dal má snahu točit ale jen cvaká. Nicméně motor je asi seštelovanej dobře neb na asi pátý otočení narychlo vyrobenou klikou to chytlo na LPG , benzín ještě není připojenej , na ten to chytne podle mně na nakopnutí. Na těleso topení dneska ani nedošla řada. Okno řidiče je natřený ale ne a ne uschnout takže se odkládá , chybí tomu ještě spousta věcí ale už jsme blíž a blíž finále. Dneska jsme to zabalili brzo , je potřeba si taky odpočinout a doma konečně vymalovat.

 

16.-17.7.2011

Elektrika ..... skoro finále.... Takže elektriku se podařilo pozapojovat a všechno zdá se funguje , ještě to chce "učeasat" a pořádně vysvazkovat a tim by tahle fáze mohla být hotová. Dneska se to po skoro třech mesících poprvé samo rozjelo a ujelo celejch asi 200 metrů.

22.07.2011

Topení , mlhovka atd..... rekonstrukce už se blíží ke konci tak dělám různý drobnosti a detaily , zprovoznil sem konečně topení ( z Varťase ) a zjistil sem že celkem dobře topí , konečně máme zadní mlhovku a nový svíčky , dneska sem to projížděl kolem haly a chvilku s tim blbnul a zdá se že všechno pracuje akorát tlumič výfuku to bude chtít asi časem novej , je to rachot... chybí ještě pár drobností ,,dozapojit nádrž a zprovoznit to na benzín , plachta , sedačky a ověsit z venku vercajkem , kanystrem a antenou. Pak ještě jeden nátěr khaki doladit to a na technickou a kontrolu LPG pohonu.

 

30.07.2011

 Tak máme zrestaurovaný rámy na sedačky , a dělá se čalounění  Ještě že sem nevyházel ty škodovácký zadní sedačky co měl ten kutil vzadu na bombě od LPG hodili se mi kvůli vnitřnímu pérování který na těch origo Arovejch bylo na vyhození , sice to nebyla sranda to zkombinovat a napasovat ale povedlo se. Mám hotový nový prkna na zadní lavice a zítra se budou čalounit taky. Musím pochválit Veverku protože čalounění se jí moc povedlo jako kdyby se tim někdy živila. Já sem si v mezičase hrál s typovejma štítkama , taková třešnička na konec rekonstrukce.

 

31.07.2011

Dneska se mi podařilo konečně přimontovat nádrž a zprovoznit to na LPG i na benzin , ten původní výfuk byl strašně hlučnej , neprošlo by to STK takže je tam fungl novej tlumič z Avie , naimplantoval sem přední sedačky , přidělal vercajk a zprovoznil mlhovku. Chybí dodělat stěrače , ostřikovače a pár prkotin , přátelé už mi to auto leze na mozek ale bude to stát za to. 

     

4.8.2011

Skoro hotovo ..... (s půjčenou plachtou)

Tak ještě se dodělávají zadní sedačky a plachta ale jinak už je to skoro hotový. Ještě jeden nátěr , přidělat typový štítky , ve středu hurá na technickou a když se zadaří tak v pátek na boudu. wink

              

 

6.-7.8.2011

Zadní lavice a  , držák kanystru a štítky ........... tak přátelé dneska sem si udělal noční , přidělal zadní lavice co Veverka očalounila , konečně sem na třetí pokus vyrobil ten kanystr a ve tři ráno sem eMku jakž takž dodělal.Ještě dodělat plachtu a šmitec. 

                

7.8.2011

příjezd do Slaného .............. tak eMku máme v garáži , akorát konstrukce na plachtu je vyšší než vrata takže se to bude muset pokaždý sundavat. 

     

 

21.08.2011

Radiostanice RF10 + vozidlová souprava ........ budíky

Tak po dvoudení onanii s přístrojovkou jsem rozchodil teploměr , budík tlaku oleje je v řiťi a plovák v nádrži vypadá taky , vyměnil sem alternátor za originál protože ten škodiváckej sice dobíjel ale málo a blbě. Vyčištěnej a přetěsněnej karburátor už je taky zpátky v autě a zdá se že pracuje. Nainstaloval sem připravenou radiostanici RF10 včetně zdrojové skříňky A na samodomo držáku a držák antény jako to mají originál eMky. Do pátku se to snad podaří vychytat aby se dalo vyjet do Lešan. Už se těšíme....

24.08.2011

doladění elektriky a karburátoru .....

tak denska sme doladili plovák v nádrži a celá palubka už funguje a ukazuje , karburátor je naštelovanej , sice žádná sláva ale to je tim že Jikov ten motor prostě neuživí , cca 5000 na originál karburátor fakt nemáme. Aro jede podle hodnocení odporníka dobře a vypadá to že už nic nehapruje , teda až na to že nám upadlo zadní brzdový obložení u levýho kola a kouslo se a hřálo ale to sou drobnosti , už sem to opravil. Zítra technická a v pátek nalodit posádku a jedem.... Velký dík cpt.Tazmánovi kterej ač není majitel tak mi s tim přijel pomoct protože některý věci se fakt dělaj samotnýmu blbě. Ostatní na to holt serou .....

 

25.08.2011

technická a finále.......

tak dneska se mi po menších ranních administrativních potížích podařilo dojet na STK takže už to máme komplet a zítra můžeme vyjet na první osadní výjezd ........... 3 x hurá. Zítra budou ještě hotový nápisy aby to bylo úplně komplet. Děkuji tímto cpt.Tazimu za pomoc s organizací a sgt.Popimu za přinesenou oběť na oltář osadního vozu. 

Tak a nakonec bych chtěl poděkovat všem z firmy Mraček Kovo s.r.o.  kde pracuju za to že mně umožnili tenhle supr stroj zrekonstruovat. Děkuju taky Honzovi Šrajerovi z Manyjak Aro za rady a potřebné díly , Frantíkovi M461 z offroadfora.cz a všem dalším co mně podporovali a poradili. 

L.I.S.A.K.

 


 

 

 

                      Velmi pěkná práce.Skládám hold mistru Lišákovi a jeho spanilé ženě Veverce.

                 Dále přejeme mnoho ujetých kilometrů bez nehod a bez oprav i když to by nebylo ARO.

                                                                              Tazi a Rumajda.

 

 

 

 

Administrace WebSnadno | Tvorba webových stránek na WebSnadno  |  Nahlásit protiprávní obsah!  |   Mapa stránek